E-shops και πανδημία: Τι ρούχα αγόρασαν οι Έλληνες εν μέσω lockdown
Στις απαρχές της πανδημίας καταγράφηκε μια αναπάντεχη «έκρηξη» στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Προκειμένου να συνεχίσουν απρόσκοπτα τη δραστηριότητά τους, επιχειρήσεις και εταιρείες ενίσχυσαν την παρουσία τους στο Ίντερνετ για να είναι πιο προσβάσιμες στους καταναλωτές και άλλες έσπευσαν να μπουν στον χορό του ecommerce (με κατασκευή ιστοσελίδων και e-shops και digital marketing) για να προλάβουν τις απρόβλεπτες εξελίξεις.
Τι ψώνισαν περισσότερο οι καταναλωτές και δη, στην Ελλάδα;
Φόρμες, πιτζάμες, sneakers και κολάν αγόρασαν κυρίως, μέσω eshops, κατά τη διάρκεια του lockdown οι Έλληνες καταναλωτές και οι Ελληνίδες καταναλώτριες, με τους 4 στους 10, μάλιστα, να δαπανούν για τον σκοπό αυτό περισσότερα χρήματα σε σχέση με την περίοδο της προ κορωνοϊού κανονικότητας.
Την ίδια στιγμή, ο ένας στους 2 δηλώνουν ότι θα αργήσουν να επισκεφτούν φυσικά καταστήματα, μέχρι να μειωθεί ο αριθμός των κρουσμάτων του επικίνδυνου ιού.
Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει, μεταξύ άλλων, από τα στοιχεία της σχετικής έρευνας που πραγματοποίησε το GLAMI. Σύμφωνα με τα δεδομένα της έρευνας, η οποία εστίασε στο πώς ψώνισαν οι Έλληνες και οι Ελληνίδες προϊόντα ένδυσης και υπόδησης την χρονιά της πανδημίας, καθώς τι επιλογές έκαναν, την οικονομική τους δύναμη αλλά και τις διαφορές στην κατανάλωση ανάμεσα σε άνδρες και γυναίκες, το 51% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα αρχίσουν να επισκέπτονται τα φυσικά καταστήματα όταν ο αριθμός των ημερήσιων κρουσμάτων του κορωνοϊού μειωθεί αισθητά.
Σημειώνεται, ωστόσο, ότι ένα ποσοστό 41% δήλωσε ότι έχει αναβάλει τα ψώνια του σε ορισμένα είδη μόδας αναμένοντας το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων ενώ το 50% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα συνεχίσει να προβαίνει σε αγορές online.
Επίσης, από την έρευνα προκύπτει ότι το 41% των καταναλωτών και καταναλωτριών ψώνισε τους προηγούμενους μήνες προϊόντα μόδας περισσότερο από την χρονιά που προηγήθηκε της πανδημίας ενώ το 42% ψώνισε λιγότερο. Μάλιστα, οι απαντήσεις όσων προχώρησαν σε περισσότερες αγορές καθώς και όσων τις μείωσαν, συγκριτικά με την προ κορωνοϊου χρονιά, έχουν σημαντικό ενδιαφέρον.
Συγκεκριμένα, περίπου ο ένας στους 2 (ποσοστό 49% των ερωτηθέντων) ανέφεραν ότι έκαναν περισσότερες αγορές επειδή βρήκαν καλύτερες προσφορές. Στο ίδιο πλαίσιο, το 24% αυτών που ψώνισαν περισσότερα σε σχέση με την προ κορωνοϊού χρονιά ανέφεραν ως βασική αιτία της αύξησης των αγορών τους το γεγονός ότι απέκτησαν ό,τι επιθυμούσαν με on line αγορές.
Όσον αφορά στους καταναλωτές και στις καταναλώτριες που περιόρισαν τις αγορές τους, το 53% αυτών ψώνισαν λιγότερο επειδή δεν είχαν πού να φορέσουν τυχόν νέα ρούχα ή υποδήματα και το 42% επειδή είχε χαμηλότερα εισοδήματα.
Ποια προϊόντα προτίμησαν
Ρούχα και υποδήματα άνετα, για πιο χαλαρές και όχι επίσημες στιγμές, ήταν αυτά τα οποία προτίμησαν να αγοράσουν οι καταναλωτές την χρονιά του COVID – 19. Συγκεκριμένα, οι φόρμες (σε ποσοστό 46%) αποτέλεσαν την πρώτη επιλογή, ανεξαιρέτως φύλου και σε ποσοστό 37% οι πιτζάμες, με τις γυναίκες να δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον σε σχέση με τους άντρες. Επίσης, οι Ελληνίδες επέλεξαν να προβούν σε αγορές sneakers (σε ποσοστό 36%) και κολάν (σε ποσοστό 34%).
Από την πλευρά τους, οι άνδρες επέλεξαν να αγοράσουν sneakers (σε ποσοστό 32%), φούτερ (σε ποσοστό 27%) και jeans (σε ποσοστό 26%).
Στο πλαίσιο της έρευνας, στην ερώτηση «ποιος ήταν ο τρόπος να ξοδέψετε λιγότερα σε αγορές μόδας», σχεδόν οι μισοί ανέφεραν πως περίμεναν τις εκπτώσεις σε αγαπημένες τους μάρκες, το 44% ότι επέλεξε να ψωνίσει λιγότερα κομμάτια και σε ποσοστό 30% οι ερωτηθέντες και οι ερωτηθείσες απάντησαν ότι επέλεξαν να αγοράσουν μόνο μάρκες με προσιτές τιμές.